V življenju imamo različne vloge in se pojavljamo v različnih okoljih. Sem lahko partnerka, mama, sestra, hči, prijateljica, teta, snaha, kitaristka, kolesarka, voznica, uslužbenka, umetnica in še mnogo več. V vseh teh vlogah, včasih v več na enkrat, se nahajam v različnih socialnih kontekstih, grem v službo, k mehaniku, v gledališče, na nedeljsko kosilo k razširjeni družini, sem […]
Vprašanje, ki je skoraj že tako samoumevno retorično, da nihče več ne odgovori nanj. Bližamo se stanju, ki je v Angliji, kjer je pozdrav dveh znancev sestavljen iz: “Hi, how are you?”. Prosim, ne bodite tako čudni, kot sem bila jaz, da sem želela odgovarjati na to vprašanje. Ne, nikogar ne zanima, samo prijazno so pozdravili in grejo […]
Se zdi, da za vašega otroka pohvale ne delujejo? Tolikokrat ste prebrali, da ga je potrebno pohvalit, da se tako krepi ustrezno in želeno vedenje, vendar vsakič, ko to naredite, vas otrok pri tem zavrne ali pa reagira tako, da je jasno, da mu to ne ustreza.
V članku Kako naj povem pohvalo […]
Zlato pravilo komunikacije je Več poslušanja, manj govorjenja!
Kako podajati povratno informacijo, ovire, ki jih naletimo v komunikaciji, in samo sprejemanje kritike, to so vse teme, o katerih smo že obširno pisali.
Pri empatični komunikaciji gre za vživljanje sogovornikov v položaj drugega, a še vedno z […]
Dvosmerna in konstruktivna komunikacija je lahko velikokrat izredno težka, vendar je hkrati ključ, da ljudem okrog nas sporočimo, kaj se nam dogaja, kaj odobravamo in česa ne, ter podobna sporočila prejmemo od nam bližnjih oseb. Ne moremo ne komunicirati, kajti tudi pomanjkanje komunikacije ima izredno sporočilno vrednost. Pisali smo že o empatični komunikaciji. V […]
Običajno smo sami sebi največji kritiki. Zgodi pa se, da dobimo kritiko tudi iz okolja, ki nas lahko močno prizadene in vzpostavimo še močnejše zidove v odnosih. Vam zveni znano:
- Nepotrpežljiva si, vse si želiš, da bi se zgodilo takoj.
- Nad vsem želiš imeti kontrolo. To je lahko dušeče zame.
- V odnosih si zato, da imaš […]
Zveni znano: “Si najboljša na svetu?” ali “Vedno narediš vse narobe!“
Gre za obliko povratnih informacij, ki jih dnevno podajamo bližnjim z namenom, da bi delili svojo naklonjenost ali na nek način korigirali vedenje. Vprašanje je, ali je naš način, ton in vsebina tak, da ustreza značilnostim konstruktivne povratne informacije, torej take informacije, da jo prejemnik zlahka […]
Pogled pozitivne psihologije je, da je vse odvisno od tega, na kakšen način bomo gledali na težavo s katero se soočamo. Da naj pazimo pri izrazoslovju, ko težavo poimenujemo problem, se zdi nerešljiva, ko pa ji rečemo izziv, nas spodbudi, da se lotimo reševanja. Pa je res tako? Je res trik za rešitev v tem, kako težavi rečemo?
Včasih se zalotimo, da smo burno reagirali iz neke frustracije, morda nezadovoljstva, iritiranosti, vendar pa je objektivno dogodek, oz. situacija in povod za našo reakcijo, premajhna, za tako močan in intenziven odziv. Se spomnite kdaj take situacije?
Govorim recimo o tem, da smo cel dan po malem iritirani, nič ne gre tako, kot smo si zamislili, od […]
Obljavljeno v reviji ABC Zdravja (številka 4, 2016)
Vervega, D. (2016). Občutljivi otrok. ABC Zdravja, 4, 32-33.