Postavil se je zase, a to me boli

Asertivnost je lastnost, za katero si želimo, da bi jo osvojili mi sami, kot tudi, da bi jo osvojili naši otroci. A, glavna značilnosti asertivnosti tudi je, da na miren način postavimo mejo in povemo, ko nam nekaj ne ustreza več.
So nam znani primeri, ko otrok sredi igre reče, da je dovolj? Pa se je zdelo, da se oba zelo zabavata, mečeta kocke v zaboj, a je morda zanj preveč […]

Avtor: |19. septembra, 2022|Stik z otrokom, Strokovni članki, Vzgojne dileme|

Ovire v komunikaciji

Dvosmerna in konstruktivna komunikacija je lahko velikokrat izredno težka, vendar je hkrati ključ, da ljudem okrog nas sporočimo, kaj se nam dogaja, kaj odobravamo in česa ne, ter podobna sporočila prejmemo od nam bližnjih oseb. Ne moremo ne komunicirati, kajti tudi pomanjkanje komunikacije ima izredno sporočilno vrednost. Pisali smo že o empatični komunikaciji. V članku Kako naj povem kritiko ali pohvalo? smo pojasnili konkretne primere konstruktivne povratne informacije, tokrat pa […]

Avtor: |2. julija, 2022|Midva, partnerja in starša, Strokovni članki, Vzgojne dileme|

Kako naj povem pohvalo ali kritiko?

Zveni znano: “Si najboljša na svetu?” ali “Vedno narediš vse narobe!”
Gre za obliko povratnih informacij, ki jih dnevno podajamo bližnjim z namenom, da bi delili svojo naklonjenost ali na nek način korigirali vedenje. Vprašanje je, ali je naš način, ton in vsebina tak, da ustreza značilnostim konstruktivne povratne informacije, torej take informacije, da jo prejemnik zlahka sliši ter z njo kaj naredi. Če je dobra, jo lahko integrira v svoj […]

Avtor: |24. junija, 2022|Stik z otrokom, Strokovni članki, Vzgojne dileme|

Skupinsko špricanje pouka

“Mami, a dovoliš, da jutri cel dan manjkam od pouka? Cel razred bo šprical.” 
Če naletimo na tako vprašanje vnaprej, smo zares lahko celo veseli, saj nas je otrok, mladostnik vprašal za mnenje, dovoljenje, čeprav v resnici nas je zgolj obvestil o svojem prihajajočem vedenju. Vprašanje tukaj pa je, kako bomo reagirali.
Špricanje pouka je ona od štirih oblik odklanjanja šole, kot jih opisuje Christopher A. Kearney. O ostalih oblikah bom pisala […]

Avtor: |1. maja, 2022|Dnevni ritem, Strokovni članki, Vzgojne dileme|

Dovoliti otrokom »grde besede«

Grde besede iz otrokovih ust imajo veliko moč. Povzročijo lahko, da mama od osuplosti pade s kavča, očka pa kriče pridrvi z vrta. Imeti moč je krasen občutek, odzivi okolice pa so sprva lahko prav vznemirjujoči. Kaj narediti, ko otrok uporablja grde besede?
Najprej se je smiselno vprašati, kakšne besede so pri vas doma sploh opredeljene kot grde ali nezaželene. Se vam naježi koža že ob »trapast«, »bučman«, »tupko«, ali trznete […]

Avtor: |3. novembra, 2015|Strokovni članki, Vzgojne dileme|

Krivda in sram

Obljavljeno v reviji Moj malček – Revija za skrbne starše (številka 7-8, 2015)

Vervega, D. (2015). Krivda in sram. Moj malček – Revija za skrbne starše, 7-8, 32.

Članek: Krivda in sram

Avtor: |7. julija, 2015|Strokovni članki, Vzgojne dileme|

Ko je starše na smrt strah svojega otroka

V časopisu Dnevnik smo sodelovali s strokovnim psihološkim mnenjem o jezi in nasilju v družini.

Celoten članek o nasilju otrok nad svojimi starši si preberite tukaj.
Vir fotografije: prosto dostopna na spletu. 

Avtor: |21. aprila, 2015|Strokovni članki, Vzgojne dileme|

“Ne maram te! Grda si!”

Obljavljeno v reviji Moj malček – Revija za skrbne starše (številka 4, 2015)

Vervega, D. (2015). “Ne maram te! Grda si!”. Moj malček – Revija za skrbne starše, 4, 26-27.

Članek: “Ne maram te! Grda si!”

Avtor: |15. aprila, 2015|Stik z otrokom, Strokovni članki, Vzgojne dileme|

Prosim, Hvala, Oprosti …

Čarobne besede, ki jih vsi dobro poznamo. Z njimi želimo, da je naš otrok vljuden, kulturen, tak, da smo nanj lahko ponosni. Da reče: »Prosim.«, ko želi bombon, da reče: »Hvala.«, ko ga dobi, da reče: »Oprosti.«, ko se zaleti v vrstnika na igrišču, da reče: »Adijo.«, ko se poslovi, da reče: »Dober dan.«, ko nekam pride …
Vse te besede smo si izmislili mi in so del socializacije. Del tega, […]

Avtor: |10. februarja, 2015|Strokovni članki, Vzgojne dileme|

»Ups … Kaj pa zdaj?« ali učenje odgovornosti

Polila sem sok. Pobriše mama. Zraven utrujeno zavzdihne. Zaletim se z očetovim avtom, dobim pol ure »hude ure«, nato pa vse uredi oče. Naslednjič se spet normalno odpeljem. Ob kuhanju mi juha vzkipi, zelenjava se zažge na posodo. Starejša sestra pospravi in me spodi iz kuhinje. V šoli se stepem s sošolcem, ker mi je vzel puščico. Dobim podpis v beležko. Mama podpiše, nekaj je jezna. Dogodek mine brez večje […]

Avtor: |31. januarja, 2015|Strokovni članki, Vzgojne dileme|