Kako si?

Vprašanje, ki je skoraj že tako samoumevno retorično, da nihče več ne odgovori nanj. Bližamo se stanju, ki je v Angliji, kjer je pozdrav dveh znancev sestavljen iz: “Hi, how are you?”. Prosim, ne bodite tako čudni, kot sem bila jaz, da sem želela odgovarjati na to vprašanje. Ne, nikogar ne zanima, samo prijazno so pozdravili in grejo zdaj naprej.
Nismo daleč od tega, da tudi pri nas na vprašanje: “Kako […]

Postavil se je zase, a to me boli

Aseritvnost je lastnost, za katero si želimo, da bi jo osvojili mi sami, kot tudi, da bi jo osvojili naši otroci. A, glavna značilnosti asertivnosti tudi je, da na miren način postavimo mejo in povemo, ko nam nekaj ne ustreza več.
So nam znani primeri, ko otrok sredi igre reče, da je dovolj? Pa se je zdelo, da se oba zelo zabavata, mečeta kocke v zaboj, a je morda zanj preveč […]

Avtor: |19. septembra, 2022|Stik z otrokom, Strokovni članki, Vzgojne dileme|

Zakaj ne sprejme pohvale?

Se zdi, da za vašega otroka pohvale ne delujejo? Tolikokrat ste prebrali, da ga je potrebno pohvalit, da se tako krepi ustrezno in želeno vedenje, vendar vsakič, ko to naredite, vas otrok pri tem zavrne ali pa reagira tako, da je jasno, da mu to ne ustreza.
V članku Kako naj povem pohvalo ali kritiko? smo natančno obdelali, na kakšen način naj formuliramo pohvalo, da jo bo lahko otrok slišal in […]

Avtor: |19. septembra, 2022|Odnos sam s sabo, Stik z otrokom, Strokovni članki|

Empatična komunikacija ali “Mar mi je zate, poslušam!”

Zlato pravilo komunikacije je Več poslušanja, manj govorjenja!
Kako podajati povratno informacijo, ovire, ki jih naletimo v komunikaciji, in samo sprejemanje kritike, to so vse teme, o katerih smo že obširno pisali.
Pri empatični komunikaciji gre za vživljanje sogovornikov v položaj drugega, a še vedno z nekaj ohranjene distance. Pozorno poslušanje in sprejemanje neverbalnih sporočil sporočevalca nam omogočajo, da preko vseh kanalov sprejemamo sporočilo.
Za empatično medsebojno komunikacijo je potrebna selekcija vprašanj, besed, izrazov […]

Avtor: |2. julija, 2022|Midva, partnerja in starša, Stik z otrokom, Strokovni članki|

Kako naj povem pohvalo ali kritiko?

Zveni znano: “Si najboljša na svetu?” ali “Vedno narediš vse narobe!”
Gre za obliko povratnih informacij, ki jih dnevno podajamo bližnjim z namenom, da bi delili svojo naklonjenost ali na nek način korigirali vedenje. Vprašanje je, ali je naš način, ton in vsebina tak, da ustreza značilnostim konstruktivne povratne informacije, torej take informacije, da jo prejemnik zlahka sliši ter z njo kaj naredi. Če je dobra, jo lahko integrira v svoj […]

Avtor: |24. junija, 2022|Stik z otrokom, Strokovni članki, Vzgojne dileme|

Občutljivi otrok

Obljavljeno v reviji ABC Zdravja (številka 4, 2016)

Vervega, D. (2016). Občutljivi otrok. ABC Zdravja, 4, 32-33.

Članek: Občutljivi otrok

Avtor: |10. aprila, 2016|Stik z otrokom, Strokovni članki|

“Ne maram te! Grda si!”

Obljavljeno v reviji Moj malček – Revija za skrbne starše (številka 4, 2015)

Vervega, D. (2015). “Ne maram te! Grda si!”. Moj malček – Revija za skrbne starše, 4, 26-27.

Članek: “Ne maram te! Grda si!”

Avtor: |15. aprila, 2015|Stik z otrokom, Strokovni članki, Vzgojne dileme|

Dovolj dobra mama

Obljavljeno v reviji Moj malček – Revija za skrbne starše (številka 3, 2015)

Vervega, D. (2015). Dovolj dobra mama. Moj malček – Revija za skrbne starše, 3, 34-35.

Članek: Dovolj dobra mama

Avtor: |27. februarja, 2015|Midva, partnerja in starša, Stik z otrokom, Strokovni članki|

Ljubosumnost na dojenčka

Obljavljeno v reviji Moj malček – Revija za skrbne starše (številka 1-2, 2015)

Vervega, D. (2015). Ljubosumnost na dojenčka. Moj malček – Revija za skrbne starše, 1-2, 34-35. Ljubosumnost na dojenčka

Avtor: |26. januarja, 2015|Stik z otrokom, Strokovni članki|

Biti viden, biti slišan, torej razumljen, a ne nujno upoštevan!

Biti viden in slišan 
Osnovno potrebo v družini med vsemi družinskimi člani bi lahko opisali kot biti viden in biti slišan. Potrebo po tem lahko opazite takrat, ko se vaš otrok prosto igra na igrišču in vsake toliko zavpije: »Mami, glej!« Že samo dejstvo, da ste opazili njegov napredek, kako visoko je splezal ali kako daleč je odskočil po spustu po toboganu, ga navda z občutkom, da vam je pomemben, saj […]

Avtor: |19. decembra, 2014|Stik z otrokom, Strokovni članki|